Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

En antwoorden natuurlijk ;)

Zijn er nog kaarten beschikbaar tijdens het weekend zelf?
Tijdens de Filmdagen zijn er zowel online als bij de VVV Terschelling nog kaarten beschikbaar voor films die nog niet zijn uitverkocht. Wanneer er daarna nog steeds kaarten zijn, dan zijn deze ook aan de deur verkrijgbaar bij de filmlocaties, vanaf een half uur voor aanvang van de desbetreffende film.

Via Facebook en Twitter maken we bekend waar je nog heen kunt. Volg ons dus op Facebook: TerschellingerFilmdagen of via: @terschellingflm (zonder i).

Ik heb een Film&Food film geboekt en heb dieetwensen, aan wie geef ik deze door?
Dieetwensen voor de Film&Food films in Grandcafé het Raadhuis kunnen tot 3 dagen voor aanvang van de film worden doorgegeven per mail aan info@terschellingerfilmdagen.nl o.v.v. naam & datum van de film. 

Kaartverkoop geen account / wachtwoord vergeten?
Heb je geen wachtwoord ingesteld en wil je later toch inloggen om gekochte tickets te downloaden of nieuwe tickets te kopen, en kun je de registratie email niet vinden? Dan kun je via "Wachtwoord vergeten?" een nieuw wachtwoord instellen.

Ik kan geen account aanmaken
Het kan zijn dat er al een account is aangemaakt met je emailadres, bijvoorbeeld omdat je het arrangement geboekt hebt of om een andere reden.
Je krijgt dan de melding dat er al een account is met dit emailadres. Dan kun je via "Wachtwoord vergeten?" een nieuw wachtwoord instellen voor je emailadres en zo alsnog inloggen. 

De film is al uitverkocht, wat nu?
Het kan zijn dat er tickets gereserveerd zijn in het winkelmandje, en dus niet meer beschikbaar zijn. Als iemand z'n bestelling niet binnen 15 minuten afrond worden deze tickets weer in de verkoop gezet. Blijf dus vooral de pagina verversen. Het kan zijn dat je geluk heb en er alsnog tickets beschikbaar komen. Maar het kan natuulijk ook zijn dat de film echt uitverkocht is, helaas. 

Ik heb betaald maar geen tickets ontvangen, hoe kan dat?
Dit kan gebeuren om uiteenlopende redenen. Wacht eerst nog heel even: soms zit er een kleine vertraging tussen het bestellen en ontvangen van tickets. Let op met welk e-mailadres je kaarten bestelt: de kaarten worden naar dat e-mailadres gestuurd. Mocht je ze nog niet binnen gekregen hebben, is er wellicht het volgende aan de hand:

 - Mail met downloadlink is in SPAM box beland
Het kan gebeuren dat je betaalt hebt en niet bij het Download scherm terugkomt. Als voorzorg sturen we ook altijd een e-mail met de ticket link, maar het kan gebeuren dat je de mail niet in je inbox terugziet. Het is mogelijk dat mails vanuit de Terschellinger Filmdagen in de SPAM box belanden. Nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact met ons op via kaartverkoop@terschellingerfilmdagen.nl.

 - Verkeerd email adres ingevoerd
Het kan gebeuren dat je per ongeluk een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld en je dus de tickets niet ontvangt. Stuur even een mailtje naar kaartverkoop@terschellingerfilmdagen.nl en wij passen je mailadres aan in ons systeem en sturen je de tickets opnieuw toe.

- Overschrijding van de tijdslimiet
Je krijgt 15 minuten de tijd om het betaalproces te doorlopen en een ticket aan te schaffen. Als je die tijdslimiet overschrijd, en er zijn nog voldoende kaartjes beschikbaar (meer dan 90%), dan wordt toch nog een ticket verstrekt. Wanneer tickets bijna zijn uitverkocht, kunnen we de kaartjes niet onbeperkt vasthouden. Als je dan al bij iDEAL bent beland kan Stager de transactie onmogelijk afbreken. Het kan dus zijn dat je betaalt, maar je geen ticket ontvangt. Stager storneert het bedrag minus transactiekosten en stuurt je de volgende melding:

“We have received your payment, but you did not complete your payment within the 15 minute timelimit. So your order has expired and you will not receive a ticket. If you still want to buy a ticket, please try again within the timelimit of 15 minutes. We will refund the ticket(s) minus transactioncosts. If this doesn't happen within reasonable time, please contact us at info@stager.nl"

- Storing betaalplatform
Het kan gebeuren dat er een storing is waardoor de communicatie tussen de bank of de creditcard maatschappij, de Payment Service Provider en Stager niet goed verloopt. Stager controleert regelmatig of alle bestellingen correct zijn afgerond. In de enkele gevallen dat er betalingen zijn gedaan, zonder dat er tickets zijn verstrekt, wordt de situatie uitgelegd op je scherm en krijgt ook de Helpdesk van Stager een notificatie. Wanneer er een technisch probleem ten grondslag ligt aan het feit dat er geen tickets zijn verstrekt voor een betaling wordt je verzocht om een nieuwe order aan te maken en te betalen. Ook wordt het volledige aankoopbedrag gerestitueerd.

Ik heb e-tickets besteld, maar ben ze kwijt geraakt.
Wanneer je je e-tickets bent kwijtgeraakt of de e-mail met de download link voor de tickets in de Spam of Trash folder is beland, kun je de tickets zelf ook nog vinden door in te loggen op je Web User Account: de tickets zijn daar te downloaden onder het tab Mijn Tickets. Lukt dit niet, stuur dan even een mail naar kaartverkoop@terschellingerfilmdagen.nl, dan sturen wij ze je opnieuw toe.

Kan ik de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. Zorg ervoor dat je de tickets al hebt geopend op je mobiele telefoon en zorg dat de streepjescode is ingezoomd. Ook moet je display zo helder mogelijk staan. Zo kunnen de vrijwilligers aan de deur je tickets zo snel mogelijk scannen.

Kan ik (online) reserveren?
Er kan niet gereserveerd worden, kaarten moeten online direct worden afgerekend.  Tevens kunnen er kaarten gekocht worden aan de kassa op het eiland bij de VVV Terschelling. Wanneer nog beschikbaar zijn er ook aan de deur een half uur voor aanvang van de film kaarten te kopen.

Kaarten ruilen/geld terug
We geven in principe geen geld terug en gekochte kaarten worden niet geruild. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden. Je kunt ze zelf aanbieden via Fodzoeker.nl of Facebook van de Terschellinger Filmdagen. Uitzonderingen kunnen alleen gemaakt worden bij ernstige persoonlijke omstandigheden. Mail hiervoor naar kaartverkoop@terschellingerfilmdagen.nl.

Wie is onze kaartverkooppartner?
Voor de kaartverkoop werken wij samen met Festival Tickets; zij verzorgen de de kaartverkoop voor evenementen online en op locatie. Leveren maatwerk en realiseren specifieke kaartverkoopbehoeften. Samen met hen zijn we op zoek gegaan naar een passend kaartverkoopsysteem en zo zijn we uitgekomen bij Stager als hèt systeem dat het beste bij ons past.